Aftrap

Columns moeten het worden. Korte stukjes over diverse onderwerpen. Zoals in mijn bio staat, over het leven, en alles wat daar mee samenhangt. Kan van alles zijn dus. Over zaken die in mijn eigen leventje spelen, over actualiteiten, over dingen die me opvallen… wat je ook maar kunt bedenken,  er is wel een column over te schrijven. En dat ga ik in dit blog dus doen.

Dat schrijven is een grote passie van me. Naast zingen, wat ik zoals velen weten ook heel graag en vaak doe, is schrijven ook een geweldige uitlaatklep. Net zoals het heerlijk is om een lied recht vanuit je hart te zingen, is het ook heerlijk om alles lekker van je af te schrijven, om je gevoelens en je gedachten op papier te zetten. Dat kan natuurlijk in een dagboek, maar dat soort ontboezemingen wil ik niet hier in het openbaar plaatsen. In dit blog gaat het om gewone, of juist heel ongewone, dagelijkse dingen. Om even te vertellen hoe iets in elkaar steekt bijvoorbeeld, over dingen die  ik erg leuk vind of misschien juist over iets wat me mateloos irriteert.

Om te schrijven heb ik wel inspiratie nodig. Meestal is dat niet zo’n probleem. Iets wat ik mee maak, een berichtje, iets wat iemand zegt, zelfs een foto op Facebook kan me al triggeren, en er voor zorgen dat de woorden zo mijn pen (of liever gezegd mijn toetsenbord) uit springen. Ik schrijf intuïtief,  en soms staat er voor dat ik het zelf in de gaten heb, ineens een heel verhaal op papier of scherm. Soms is die inspiratie er ook niet. Dan valt er dus ook niets te lezen *grinnik*.

Hiermee is het eerste blogbericht een feit. Vanaf nu hoop ik hier regelmatig een schrijfsel te deponeren. Je bent van harte welkom om mee te lezen. En er iets van vinden mag ook, dus reacties zijn altijd welkom. Ik hoop dat mijn inspiratie regelmatig zal opborrelen en dat je met genoegen over mijn schouder mee leest ! Welkom, en tot de volgende column !

Geef een reactie

