Herfst !

Ik hou van de herfst. Van de prachtige kleuren van de bomen, boswandelingen in zo’n prachtig gekleurd bos en met alles wat Moeder Natuur op de grond laat vallen woonaccessoires in elkaar knutselen. Het allermeest houd ik echter van de gezelligheid die de herfst met zich mee brengt.

Als het steeds vroeger donker wordt, de gordijnen al vóór het avondeten dicht gaan en er in plaats van lampen, heel veel kaarsjes branden, dan vind ik de herfst helemaal heerlijk. Dan kan ik zelfs genieten van de regen, die tegen de ruiten klettert. Als ik tenminste niet naar buiten hoef dan… En je slaapt het allerlekkerst als je warm onder je dekbed ligt, terwijl de wind om het huis giert.

De herfst is echt het seizoen van gezelligheid. Samen knus op de bank, potje thee binnen handbereik, goede film in de dvd-speler. Ik kan er mateloos van genieten. Of op een verloren middag, als het buiten echt hondenweer is, met een goed boek en een dekentje op diezelfde bank hangen. Of drijfnat thuiskomen, dan lekker warm douchen en in je joggingbroek een beetje rond rommelen. Toppunt van knus ! Niet altijd handig, die regen, maar ach, je bent ook zo weer droog.

De herfst is al weer begonnen. Maar als ik zo naar buiten kijk, lijkt het er nog niet op. Met de hoge temperaturen en het zonnetje dat zich vaak laat zien, waardoor je ’s middags zonder jas naar buiten kunt, lijkt het nog wel zomer. Indian Summer heet dat toch ? Ik mopper niet hoor, want zomermens als ik stiekem toch ben, geniet ik ook daar erg van. Maar je zou er haast van in de war raken !

Het is oktober, dus als de herfst nu echt zou beginnen, zou dat ook helemaal niet erg zijn. Ik ben voorzichtig al een beetje begonnen. De gordijnen gaan vroeg dicht, ik krijg de kaarsjes nu al niet aangesleept en dat knusse bankhangen is ook helemaal mijn ding. Kom maar op, herfst !

Image

Geef een reactie

