Denk je ?

Je bent goed bezig, denk je
Iedereen vindt je geweldig, denk je
Jij doet niets fout, denk je
Die ander, daar is iets mis mee, denk je

Je hebt veel respect, denk je
Je houdt je aan afspraken, denk je
Je spreekt echt geen kwaad, denk je
Die ander, die deugt niet, denk je

Je bent altijd eerlijk, denk je
Je houdt niets verborgen, denk je
Je stookt niemand op, denk je
Die ander, dat is een stiekemerd, denk je

Je laat de ander met rust, denk je
Je gunt de ander alles, denk je
Je bent onzelfzuchtig, denk je
Die ander, die is egoïstisch, denk je

Je voldoet aan je plichten, denk je
Je houdt rekening met een ander, denk je
Nooit, echt nooit verzaak je, denk je
Die ander, die doet maar wat, denk je

Waar is jouw spiegel, denk ik
Waarom nooit een eerlijk antwoord, denk ik
Waarom toon je geen respect, denk ik
Die ander, die zeurt en zanikt, denk je

Blind en doof voor alles, denk ik
Gewoon niet willen weten, denk ik
De makkelijkste weg, denk ik
Die ander, die heeft het maar goed, denk je

Je kent die types wel, denk ik
Wolven in schaapskleren, weet ik
Een hart en ziel van steen, weet ik
Die ander, die spoort echt niet, denk je

Ongeneeslijk narcisme, denk ik
Schijn ophouden, verbergen, denk ik
Kwetsen met plezier, denk ik
Die ander, die mag je pijn doen, denk je

Ik denk… ik denk te veel, denk ik
Je bent het niet waard, denk ik
Het kan je toch niet schelen, weet ik
Die ander, die bindt wel in, denk je

Denk maar wat je wil
Die ander weet wel beter…
Image

 

Geef een reactie

