Als de lente komt…

lente

Het begint er op te lijken ! De zon is er weer, overal bloeiende krokussen, de vogels fluiten en tsjilpen dat het een lieve lust is, mijn klim-hortensia zit vol knoppen… Het wordt weer lente ! Hoera !

Ik ben geen wintermens. Dus van mij mag het. Nu. Afgelopen weekend was ie er dan, de voorbode van de lente. Temperaturen boven de 15 graden en volop zon. Ook vandaag ziet het er, na een grijze start, weer veelbelovend uit. De zon is, als ze van de wolken wint, al aardig warm. En de wereld lijkt door haar stralen weer wakker te worden.

Net als ik. In de winter dut ik, bij wijze van spreken, ernstig in. Mijn lijf wil dan niet, mijn humeur is niet zo stralend als bij me past en alle energie lijkt verdwenen. Tot de eerste lente-dagen. Dan word ik wakker. Dan voel ik me beter, word ik vrolijker en krijg weer zin om van alles te ondernemen. Hoera voor de lente !

Als de lente komt…. nee, van mij krijg je geen Amsterdamse tulpen. Maar wel een boel vrolijkheid en ondernemingslust. Het grappige is dat ik dat de komende lente ook heel goed kan gebruiken. Want met alle plannen die er zijn, heb ik die energie hard nodig. Blijf maar schijnen zon ! Ik heb nog zo veel te doen !

Lente… tijd van vernieuwing. En niet alleen in de natuur. Tijd van nieuwsgierigheid en ontdekken. Ik zie hoe verlangend onze kat Sam naar buiten kijkt, hij wil zo graag de buitenwereld gaan verkennen. Die nieuwsgierigheid bespeur ik ook bij mezelf. Er valt nog zoveel te ontdekken. Ik wil nog zoveel beleven en doen.

Kom maar op dus, lente ! Maak een eind aan de kou en het grauwe weer. Laat de zon stralen, de bloemen bloeien en breng mijn energie weer op peil. Als de lente komt…. plannen genoeg !

Geef een reactie

