Leutig vermoeiend

Het zijn zware dagen. Het weekend daarvoor ook al, maar dat waren nog maar opwarmertjes. Dit is het serieuze werk. Vijf dagen aan één stuk zere voeten, krakende knieën, een schorre stem en brak zijn vanwege het gebrek aan slaap (of te veel bier, dat kan ook….).
Hoera. Het is weer carnaval.

Gelukkig voor mij is dit wel zo’n beetje het leukste feestje van het jaar. Dan is al het genoemde ongemak best de moeite waard. Buiten dat kies ik er zelf voor, dus dan moet je ook de consequenties dragen. Twee dagen heb ik carnaval gevierd met mijn liefste. Samen op sjouw met de carnavalsclub, waar hij invalt, en ik voor de gezelligheid ook mee mag doen. Dansen, hossen, zingen, spelen, lachen, drinken. Vermoeiend, maar super gezellig !

Daarna riep de plicht weer. Oók zelf voor gekozen, en óók super leuk. Voor de achtste keer aan het werk om te zorgen dat de jongeren uit ons mooie durp ook carnaval kunnen vieren. Prachtig, om die kids onbekommerd en uitbundig te zien feesten. Ook vermoeiend, maar ook super gezellig !

Nog twee dagen te gaan. Overdag kies ik er voor om lekker thuis wat rond te rommelen, zodat ik ’s avonds aan de slag kan. Mijn liefste is nog aan de andere kant van Brabant, want ook die laatste dagen moet er natuurlijk gespeeld worden. Jammer, maar dat is niet anders. Gelukkig zijn er veel kids thuis. Het leuke is dat ze ’s avonds met me meegaan. Als vrijwilliger, en jongste als feestvierder. Geweldig, hoe een groot deel van het gezin zich mede inzet ! *trots*

Carnaval, een leutig maar ernstig vermoeiend feestje. Zeker als je nog steeds niet helemaal fit bent. Gelukkig heb ik de rest van de week lekker vrij. Tijd genoeg dus om helemaal bij te komen en uit te rusten, voordat het werk volgende week weer roept. Maar eerst nog twee dagen genieten van het leukste feestje van het jaar !

carnaval.slingerFoto: Wouter Kramer Photography

Geef een reactie

